۱۳۸۸ فروردین ۳۰, یکشنبه

آمدآمد اوباما درراس اداره ی قصرسقید ولرزش اندام های سیاسی افغانستان !؟!


نبشته ی: مسجدنشین
پولیس فرهنگی گذارش می دهد :
آمدآمد اوباما درراس اداره ی قصرسقید ولرزش اندام های سیاسی افغانستان !؟!
درزیرگذارشگرگاهنامه ی شمس(آقای عبدالحی حیات) کوشیده مسایلی راازاینطرف وآن طرف درحدتوان جمع بندی نمایدهرچندمحیط اینجایی ازخودسانسوری وبی خبری اوضاع جهانی هنوزرهایی نیافته که تاب تحلیل چنین تفاسیرراداراباشدولی چه باید کرد ؟ هرچه هست رسانه ،رساننده است راهی که دیگران پیمودند ماناگزیر قدم های شان را تعقیب کنیم هرچندشمس ازشرحاسدان درامان نیست اماخوشا،بدان انتشاری که حسد خوروتوطیه گری یابدوسزاواربدبینی این وآن گردد این موفقیت بزرگ وسترگ است .آقای کرزی پس ازپایان دوره ی ریاست بوش درقصرسفید،درعرصه ی سیاست داخلی وخارجی دچارنوعی ازدست پاچه گی سیاسی شد باآمدن اوباما آمریکا تصمیم بربازبینی سیاستش درقبال افغانستان گرفت آقای کرزی که سال پار شبکه ی استخباراتی اروپای غرب را درافغانستان بالطمه مواجه ساخته بودوبه آمریکا می نازید به زعم ایشان آقاوبادارجهان همیشه بریک معاهده استوارخواهدبود درحالی که گذشته ی نه چندان دور نشان می دهد که ازلئونیدبریژنف تا میخائیل سرگیویچ گرباچف،سیاست روسیه ی شوروی ازنوک پنجه ی پای چپ تافرق سر تغیر نمود انتخاب داکترنجیب به جای کارمل گواهِ انکارناپذیری بودکه نباید آقای کرزی آن رانایده می گرفت ازینرونباید چیزی بیشترازیک قدرت، آمریکایی هارا حساب می کردقدرت هابه منافع ومصالح ملی خودبیشترازکشورمیزبان ارج می گذارند درواقع بوش کوچک ،بوش بزرگسال واوباما سه کالبد اند ویک روح .ملت امریکاانتظاری که ازاولی داشت ازآخری نیز همان رادارد هرسه پیرو یک کیش اند وبایک انجیل تحلیف یادکرده اند اگردیروز باکسی دیگری بودند وفردابا دیگری بغل کشی می کنند نه ازروی محبت وعلاقمندی شخصی است بلکه به روی لزوم دیدی است که منافع آمریکا آن راایجاب می کند درنخستین ایام ریاست جمهوری آقای کرزی ،آقای دکتراشرف غنی احمدزی وداکترانوارالحق احدی دونفراساسی ودوشخصیت تعین کننده دردولت او بودند.گروه های منسوب به تنظیم همین دوشخص بودند که چهره ی آقای کرزی را درنظرروشنفکران نامانوس وتفوق طلب وسکتاریست جلوه دادند.سیاست که می گویند" نه پدر دارد ونه مادری اورا زاده" بلکه اساساً یک سلسله اندیشه های ماکیاولی است،دورازحقیقت نیست،قبل ازین ریاست جمهوری ، آقای کرزی گرچه مهره عمده وشناخته شده درسیاست افغانستان نبود ولی درنظر تحلیلگران واندیشمندان ،بدین حدومرز بی کفایت وناکام نیزنبود این خصایص ناموفق راآقای کرزی دراثرتکیه ی کامل به این دونفر کسب نمود .به هیچ پیشنهاد ونظردیگری به غیراز مشاوران وابسته به سازمان این شخص وقع نداد امادرآخرین روزهای که پالیسی میکران اوباما دولت کرزی را بی کفایت وناتوان خواندند، تبر این دونفرنیز دسته یافت نخستین کسی که ازدولت آقای کرزی بمثابه دولتی یادکرد که هفت سال را لاطایل سپری کرده آقای احمدزی بود دومین شخصی که کرزی را درانتخابات تقلب کار وجاعل معرفی می کند آقای احدی است "آقای کرزی ! هم ازشاه ماندی وهم ازگدا! خداحافظت کرزی !اگردرانتخابات ناکام ماندی مگرآمریکا پناه گزین شوی!
"تفاوت دیدگاه !
به آنانی که بین درک علمی حوادث وبرداشت غیرعلمی آن تمایزی قایل نیستند توصیه می نمائیم که گذارش پولیس فرهنگی را نخوانند به بیان دیگر سیاستدانهای که ازسوادکافی روزنامه نگاری بی بهره اندو وازسیاست به شکل زیر برداشت دارندمی طلبیم گذارش پولیس فرهنگی را که درقالب نیمه طنز تهیه می شود مطالعه نکنند که حلق شان خشک ودهن شان را بی مزه می کند درنتیجه بغض شان را به جاغور بدل می نماید شمابابرداشت غولدنگی وکورکورانه ایکه ازسیاست دارید هرکلمه را به حساب خود شرح می کنید آقایانی که خودشان از،مل تاشَل وغَل درنوک نام خود تخلص مانده اند وبردیگران فی می گیرندکه چرا یک تخلص ندارد ، برداشت شان ازطبع ونشر، فرهنگ وعوامل فرهنگی مانند قپیدن ساقه ی درخت است . سرزوران ماراترک کنید ...روید دردیاریکه چوپان نیازدارد،راستی قریب بودفراموشم شود این هم مانند آغازطنزاست جدی نگیرید ...هیچ کسی حاضرنیست رمه اش را به دستان کجفهم وکجشنو وکجبین بسپارد خودرا سرگردان نکنید امابعد:
این طفلک برداشت خورش راازسیاست وفرهنگ تمثیل می کند :
اقای کرزی سخت جدی شده اند نگاه کنید او چه می گوید: جناب حضرت بزرگوارزعیم بی بدیل کهن سالترین کشور منطقه، آقای کرزی بادستان مبارکش نشان می دهد ومی گوید:بچه ها گوش کنید اگرمن نمیبودم کمی مانده بود که تکنوکرات های بدل اوغانستانه غرق کنن . من همین هارا ازاین طرف وآن طرف جمع کردم چیزه وزیر کدم وچیزه رئیس . خودم دریک گوشه ی ریاست جمهوری آرام جای گرفته بودم که یک روز خبرشدم اینها در غرب یک بلا دوسیه درسروجان من جور کردند .اوباما وهمه گردِ دسترخوانش رابا من بدبین کردن.شما وطنداران : روی سیاه اوامریکایی گک بینین،حال او به من فی می گیرد،راست وسُچه اوغانی بگویم کت این رقم قواره ها اشتهایم بندمیشود که نان بخورم مگر حال افتیدیم چاره چیست ما نکنیم دیگران حاضر می شوند باز او وقت پشیمانی سود ندارد ،من می فامیدم که احمدضیاگگ مسعود پشت سر مه بدنیتی می کُنه اوره ایقدر سخت زیر نظر گفته بودم که کل پنجشیرش هم چیز کده نمی تانِست اما به خداباورکنین که اشرف غنی وای دیگه ،احدی ره خوهیچ باور نمی کدُم که به من درد سر جورکُنَن.اولین کسی که خنجرتیزش درگردن من ماند همین ها بودند .اینه شما قضاوت کنین که روح ننگ وغیرت اوغانی بااین طور کرکترها سازگاراست؟من اگردوباره پاچا ه شوم یانشوم به من بی تفاوت است ،من 7سال مانند مرد حکومت کدم .اوزبیک ،هزاره ،تاجیک وپختون سرکش وقومندان مانندرا در خاک شاندم قدیرک ،فهیمک ،دوستمک وبلابدترکشرا ازحکومت به صدچال دور کدم .اگر من نمی بودم همین عبدالرحیم وردک را کسی می توانست وزیر بسازد البته این زور من است ورنه عبدالریم وردک دهنش ازضعیفی دایم واز است وبکلی ازکارمانده اما می بینین که نرواری هم لشکرگاه را زیربمبارد خراب کرد وهم پکتیارا .ولی اشتباه نکنید هواپیماهای خودش نبود فقط به آمریکایی ها بلی گویی کرده بس!خدمت های مرا با چشم وسر نگاه کنید ، سرک های موتر دوانی را تاکه تانستم امرکدم قیر کنن که وطندارهای ما تیزتیز موتروانی کنن . طرف سروروی من ببین، قاق ولاغر شدم ای ازخاطر کیست؟ آدم خوب می فهمد که من بعضی شب ها درخانه جنگ می کنم این ازخاطرملت است بعضی وقت ها این چُرت میبرد که فوری خواب می شوم که اشتهای صبحانه ی من بندنشود شمااینجا به نقشه ی افغانستان ببینین. وقت من کم بود نتوانستم پوره اوغانستانه غرق کنم.هنوزهم مردم دربین سیل وحشت قولاچک می زننداگراین چندنفر مثل احدی وغنی احمدزی بیایند هفت هشت سال بیخی استخوانهای مردم اوغانستانه درچوک یادگار به کلو می فروشند.
آقای کرزی راستگو است ،نگاه کنید افغانستان بطورکامل غرق نشده هنوزمرده ها شور می خورند

ماازجناب احدی سوال کردیم که برنامه ی عمل خودرا که درنظردارند درصورت " پادشاهی را به دست آوردن " ازآن مستفید میشوند پیشکش نمایند آن دکتور بزرگ وار وسالار تکنوکراتهای غربی که ازراه پاکستان به بن راه یاب شدند برنامه عمل خودرا به ما بطور پنهانی نشان دادند که من ازخدا نجات خواستم درهرخط برنامه ی او لشکری از مورچه های شاخدارک راه می رفتند من ازترس این مورچه گک ها نزد فالبین رفتم صدکلدار به او دادم که راستش رابگوید که این چه بلایی است او گفت :دررمل وفال ما،یک چیز نشان می دهد بربادی ،بربادی بربادی وآخرش هم تبایی ...توصیه ی فالبین اینست که کاکا:کرزی ازهمه ی شان کرده خوب است. می گویند کل سرک هارا قیر نمودند که عسکرهای امریکایی درجنگ ها تیزدوانی کنند،هیچ پروژه ی عمرانی را راه اندازی نکردند که مردم دایم گشنه وسرگردان باشند که درسیاست چنگگ نیندازند به یک مساله دیگر هم توجه کنید آقای کرزی ادعا نموده که اودرتمام مجلات واخبارها ،پشتو وفارسی وانگلیسی را آزادانه نشر کرده ازینرو او هرگز قوم پرست نیست ،هرچه قوم پرستی دارد کانون مولانا است که تنهادرجان فارسی چسپیده ،دراین سوال ماتردید کردیم که این سخن را یک سیاستمدار بگوید زیرا این نوع برداشت ازسیاست عوامانه وتحلیل کوچه یی است .نشریه ونشرات به کدام زبان باشد ویانباشد بیانگر نیت اولیای امور شده نمی تواند بااین کلمات فقط بچه های بین 10تا18 سال را می شود فریب داد وبس .وازسویی به بی سوادی خوداعتراف کردن است وبس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر